Skoda Octavia 1.9 TDi problem z jedynką i dwójką

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • saczers
    Classic
    • 2008
    • 16

    #26
    w sumie to juz sam nie wiem co o tym myslec, bo obawiam sie ze ilu mechanikow, tyle wersji usterki auta...
    czy sprzeglo do wymiany daloby znac o sobie tylko przy 1 i wstecznym?? czy przy wyzszych biegach tez beda zgrzyty??

    Co do regulacji, to czym sie roznia linki od ciegiel??
    czy to to samo...
    Jakie sa objawy zapowietrzonego sprzegla??

    Dziekuje za odpowiedzi
    Pozdrawiam

    Komentarz

    • dees
      Ambiente
      • 2008
      • 217

      #27
      1. Trzeba znalezc dobrego mechanika( popytać na forum)
      2.To samo
      3.Zgrzyty przy wł. biegów szczególnie wsteczny (niezsynchronizowany). Pedał nie wraca lub wraca z opóznieniem.
      pryncypal

      Komentarz

      • saczers
        Classic
        • 2008
        • 16

        #28
        u mnie wraca, wydaje mi sie ze normalnie
        nie musze go podnosic ani nic z tych rzeczy.

        Czy na jedynce tez jest synchronizator??

        Pozdrawiam

        Komentarz

        • dees
          Ambiente
          • 2008
          • 217

          #29
          Tylko wsteczny nie jest zsynchronizowany.
          pryncypal

          Komentarz

          • octikombi
            Ambiente
            S_OCP Member
            • 2007
            • 102

            #30
            saczers, Walcz kolego z tym problemem jak ja i kolega Brooklyn. W zasadzie podobne problemy, looknij jak nie widziałeś http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=19511
            Nie jestem mechanikiem ale sprzęgło raczej, powtarzam raczej bym wykluczył z tego powodu, że rok temu wymieniłem całe kompletne sprzęgło z dwumasą na oryginał LUKa, także czy ja wiem? Stawiam na zapowietrzony lub wysrany wysprzęglik. Może jutro uda mi się ruszyć temat z odpowietrzaniem. Cięgła regulowałem bez powodzenia.
            No nic, może ktoś wreszcie dojdzie do sedna sprawy. Oby bez pomocy "cudotwórców" z ASO

            Komentarz

            • saczers
              Classic
              • 2008
              • 16

              #31
              Panie Slawomirze czy kupujac caly Zewn mech. zmiany biegow bedzie tam w komplecie ta tulejka o kotrej ciagle pisalismy wczesniej??

              Jutro wybiore sie do innego mechanika moze cos innego zdiagnozuje

              Komentarz

              • dees
                Ambiente
                • 2008
                • 217

                #32
                W etce tulejka nie jest pokazana,byc może jest ona w obudowie wałka a ta nie ma nr. katalogowego. Z tulejką jest najmniejszy problem można ją dorobić najlepiej z poliamidu,może być brąz,rezotex,teflon.

                [ Dodano: Sob 15 Lis, 08 12:27 ]
                Saczers.
                W oryginale oś dzwigni 1JO711256 osadzona jest bezpośrednio w aluminiowej obudowie wałka wybieraka bez pośrednictwa tulejki.Zasugerowałem się tym bo widziałem u kolegi regenerowany tulejką wyrobiony otwór osi dzwigni wybieraka.Spróbuj założyć na ośkę nowy O,ring trochęluzu skasuje Ośka stanowi jedną całośc z plastikowym ramieniem zaczepu linki(ćięgła).Nr.osi powyżej, nr.dzwigni 1JO711202B.
                pryncypal

                Komentarz

                • saczers
                  Classic
                  • 2008
                  • 16

                  #33
                  Byłem dzis u innego mechanika

                  Co do problemów z biegami to jednoznacznie stwierdził, ze po prostu nektore elementy są wyrobione i dlatego istnieje luz ktory uniemozliwia wrzucenie normalnie biegu, co trzeba usunac poprzez wymiane mechanizmu zmiany biegow
                  Przypadkowo w tym samym warsztacie byl koles ktorego brat mial to samo w w swojej skodzie i usunal ten problem ze wymiane wlasnie tego mechanizmu
                  Mowil ze kupil kompletny i zaplacil za calosc 700 zl z robocizna
                  Jest teraz pytanie czy sie bawic w szukanie wszystkich czesci ktore sie zuzyly i kupic i wymienic, czy po prostu kupic caly mechanizm zeby wiedziec ze napewno wszystko ebdzie nowe i wsadzic nowy...

                  Natomiast co do zgrzytania to koles stwierdzil ze sprzeglo do wymiany, odpowietrzal je, w sumie to nie wiem czy tocos dalo, pedal wydaje mi sie ze jest miekcejszy, ale sprzeglo nadal bierze u samego dolu

                  Jest teraz pytanie, czy wymieniac od razu z kolem zamachowym, czy samo sprzeglo...

                  I jak to jest z tymi numerami??
                  Bo z tego co widze w ETKA np numer kompletnego sprzegla to na tym rysunku czesc 1a http://www.vagcat.com/p/B201/141400.png numer 038198141 AX
                  A jak szukac zamiennika???
                  np sachs ma numer 3000 834 301


                  I po czym poznac czy dwumase i sprzeglo mam 228 mm czy 220 mm??
                  po numerze silnika??

                  Dziekuje za pomoc
                  Pozdrawiam

                  Komentarz

                  • dees
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 217

                    #34
                    Najlepszym wyjściem jest wymiana zużytego podzespołu na nowy,wymiana częściowa jest działaniem doraznym co nie znaczy że nieskutecznym po prostu jest tańsza.
                    Silnik AGR 66 kW skrzynie montowane do 08/00r. CZL DQY EBJ od 09/00r. EGR mają sprzęgła o śr. 228mm. We wcześniejszych silnikach nie zawsze montowany był dwumas.
                    Ja np. w swojej O1 mam dwumas LUK ze sprzęgłem o śr.228 038 141 032 E
                    pzdr.
                    pryncypal

                    Komentarz

                    • saczers
                      Classic
                      • 2008
                      • 16

                      #35
                      Dzis odebralem auto od mechnika

                      Bylo walniete sprzeglo, wiec wymienilem na nowe od razu z kolem zamachowym.
                      Sprzeglo mieciutkie i lapie u samej gory,
                      Jak to wyplynelo na zmiane biegow. otoz wplynelo wg mnie korzystnie.
                      Biegi zmieniaja sie lekko i bez zgrzytow.
                      Jest jeszcze kwestia tego czy to nie jest chwilowe bo akurat trfilem w dobry moment samochodu

                      Mechanik mowil ze cos tam scisnal i ze teraz powinno byc duzo lepiej.

                      Zobaczymy po kilku jazdach.
                      Pozdro

                      Komentarz

                      • outlaw
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 237
                        • Octavia I (1U2)
                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                        #36
                        mam pytanie ten czarny kurek to ,wlew oleju do skrzyni
                        prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

                        Komentarz

                        • MANIEK11
                          Classic
                          • 2011
                          • 33

                          #37
                          Panowie chciałbym się dołączyć do temetu.
                          Mam skodę 1.9 TDI 98r 110 KM
                          W 2014 r listopad padła mi skrzynia biegów (wielka dziura się zrobiła) przy wymianie skrzyni biegów przy okazji wymieniłem sprzęgło i koło dwumasowe. Samochód mało jeźdzony bo rzadko jestem w domu. Po wymianie ciężko wchodziła mi jedynka i dwójka, mechanik powiedział że to minie bo musi się ułożyć. Był taki czas że te biegi wchodziły normalnie. Ale teraz jedynka bardzo topornie chodzi i dwójka tak samo.
                          Panowie co radzicie od czego zacząć, chciałbym jak najtaniej to naprawić.


                          Pozdrawiam i czekam na propozycje

                          Komentarz

                          • buldoggg
                            Rider
                            • 2014
                            • 347
                            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                            #38
                            Jedź tam gdzie robiłeś skrzynie,bo gość cię zbywa,i powiedź że było dobrze teraz jest jakaś masakra,gość to zwalił i tyle.

                            Komentarz

                            • MANIEK11
                              Classic
                              • 2011
                              • 33

                              #39
                              tak się stało że źle wyregulował skrzynię czy co ? Muszę mieć jakąś wiedzę bo mnie zmyje jak pojadę do niego

                              Komentarz

                              Pracuję...